Totalt antall sidevisninger

onsdag 18. februar 2015

40 ting å gi slipp på under årets fastetid - og modnes, del 1

Hvordan kan vi på en meningsfull måte bruke fastetiden i 2015?

I dag - på askeonsdag - presenterer jeg en ide til hvordan du kan fylle disse dagene - og modnes.

Jeg har oversatt en artikkel som er publisert på nettsiden til Lutheran Church of the Good Shepherd, Old Bridge i New Jersey, som jeg tror kan bli til hjelp og inspirasjon for mange. Denne vil jeg gjerne bruke.

Listen over 40 ting vi kan slippe tak i, handler om ting som hindrer oss i vår vandring med Jesus. Det er en ting for hver dag:

1) Frykt for å mislykkes. Du vil ikke lykkes med mindre du erfarer å mislykkes. Bare sørg for at du faller framover.

2) Din komfortsone. Det er utenfor komfortsonen din du gjør nye oppdagelser.

3) Følelsen av å være uverdig. 'Jeg takker deg for at jeg er så underfullt laget. Underfulle er dine verk, det vet jeg godt'. (Salme 139,14)

4) Utålmodighet. Guds tid er alltid den rette tiden.

5) Pensjon. Så lenge du fremdeles puster, er det en årsak til at du er her. Din oppgave er å influere andre for Kristus. Vårt arbeid er ikke alltid knyttet til lønnsutbetalingen.

6) Tilfredsstille mennesker. Jeg kan ikke tilfredsstille alle alltid. Det er bare en jeg trenger å streve etter å tilfredsstille.

7) Sammenligning. Jeg har mitt eget unike bidrag å komme med og det er ingen andre som er lik meg.

(fortsettes)                                                                                                

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar