Totalt antall sidevisninger

mandag 4. januar 2016

Bønn er mer enn ord

I dag har jeg valgt å oversette noe som Peter Grieg, initiativtageren og lederen for bønnebevegelsen 24/7, skriver på sin Facebook profil:

'Jeg leser dagens depressive nyhetsoverskrifter, og blir påminnet dette nok en gang: Kristus er det stille punktet i en verden som dreier.

Ordene tilhører T.S Elliot (bildet), som døde på denne dagen i 1965. Han minner meg på at bønn er noe jeg er kalt til å bli - ikke bare noe jeg er kalt til å gjøre. En bønnetilstand er et fredens sted i hvilken jeg er kalt til å være. 

I dette diktet, 'Little Gidding' (som er kalt opp etter en tidligere monastisk kommunitet), sier Elliot det på denne måten:


'You are here to kneel
Where prayer has been valid.
And prayer is more
Than an order of words,
the conscious occupation
Of the praying mind,
or the sound of the voice praying'

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar