Totalt antall sidevisninger

fredag 15. juni 2012

Hjertets våpen

I dag vil jeg gjerne få dele et ord sagt av Isak Syreren:

'Hjertets våpen er troen på Kristus'.

Det høres enkelt ut, men jeg har funnet at livet er så komplisert til tider, at jeg er avhengig av å forholde meg til noe enkelt. Og jeg må stadig vende tilbake til hjertets bønn:

'Herre Jesus Kristus, Guds Sønn, forbarm Deg over meg, en synder.'

Det er så mye jeg kan be om, og så mye jeg synes jeg trenger. Men jeg trenger først av alt, Jesus. Det er troen på Jesus, Frelseren, som holder. Han er grunnvollen vi bygger livet vårt på, Hans fullbrakte frelsesverk på korset. Det er til Ham jeg løper med min synd og bekjenner den. Det er Ham som bærer meg, ikke jeg som bærer Ham.

Isak Syreren sier: 'Velsignet er den mann som kjenner sin svakhet. Denne kunnskapen blir for ham fundamentet og begynnelsen til å få del i alle gode og vakre ting'.

I Salme 91,3 leser vi disse ordene:
'Han berger deg fra fuglefangerens snare, fra pest som legger øde'. 


De ordene tar jeg med meg i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar