Totalt antall sidevisninger

tirsdag 18. desember 2012

Travelheten - en stor fiende av det åndelige livet

For noen er disse dagene før jul særdeles travle. For andre er disse seks dagene før jul en tid hvor man senker tempoet enda mer. Man forbereder seg til den store festen, og vi ber sammen med hele den verdensvide kirke og at Herren skal redde oss fra:

'Fra vantro og fortvilelse. Fra lunkenhet og treghet i min tjeneste. Fra mørkets gjerninger. Fra misbruk av skapelsen. Fra avhengighet av de ting som skal forgå. Fra farlig syndesøvn. Fra den evige døden'.

Denne bønnen tar jeg del i. Og for egen del ber jeg om å få bevare min fred og at jeg får nåde til å vende meg bort fra alt som stjeler min fred, og skaper uro.

Om man vil leve med Gud vil man før eller siden oppdage at travelheten er en stor fiende av det åndelige livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar